Op de fiets van Nederland naar Italië

10 september 2016 - Kreuzlingen, Zwitserland

Fietsen van Nederland naar Italië

Wat is mooier dan van huis naar huis fietsen. En wel van ons huis in Nederland naar ons huis in Italië. Even de hangmat business laten voor wat die is en door Duitsland, Zwitserland en Italië naar Piemonte fietsen.

Het uitgebreide fietsverhaal is trouwens ook te vinden op onze Italië blog.

De route is dezelfde die we altijd met de auto rijden, maar op de fiets is die toch totaal anders. Speciaal was (los van al het landschappelijke schoon waar je langs fietst) :

• Het roergebied.
    Langs de Rijn bevinden zich natuurlijk de grote havens en bedrijven. Indrukwekkend als je er door fietst.
  • Zwitserland, en met name Luzern.
  • De eerste cappucino in Italië. Dat hadden we gemist.

In Zwitserland overvallen door noodweer, dus daar hebben we noodgedwongen voor een deel de trein moeten nemen.Schuilen in de jura voor de regen

Onze fietsen hebben het prima gehouden. Totaal 1 lekke band op de fietstocht.

De bewegwijzering en de fietspaden in Duitsland en Zwitserland waren prima. In Italië zijn we noodgedwongen weer overgestapt op de ouderwetse kaart.

Na aankomst bij ons huis in Italië Piemonte de hangmat business weer opgepakt. Na natuurlijk eerst op mijn favoriete plek in hangmat uitgerust te hebben.

Een hangmat hadden we trouwens niet mee onderweg i.v.m. minimaliseren van het gewicht.Is trouwens wel een idee als je met de auto gaat : hangmat mee op vakantie.